In aanloop naar de tweewielervakbeurs Vélovak op 19, 20 en 21 september delen het team van Vélovak en ambassadeur Boukje van de Ven enkele blogartikelen met als doel jou als retailer te inspireren op basis van de beleving van een fanatieke fietsster die je ook in jouw winkel tegen kunt komen. Verschillende onderwerpen worden aangekaart in deze serie, van het verkoopgesprek met klanten en het stellen van doelstellingen tot aan klantloyaliteit en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. In deze artikelen worden verschillende vragen besproken, bijvoorbeeld met welke gedachte een sportieve consument de winkel binnenkomt en wat een klant verwacht en activeert.

 

Je kent jouw klant uiteraard als geen ander, sommige zaken zullen dan ook bekender voorkomen dan andere. In deze interessante blogserie ontdek je hoe Boukje haar passie voor fietsen heeft ontdekt en krijg je inzicht in haar bevindingen als een sportieve consument. Maar de eerste vraag is: wie is Boukje?.

Wie is Boukje?

“Ik ben Boukje van de Ven, een Brabantse in hart en nieren die in Puttershoek samenwoont. Ik ben bijna 46 jaar en 11 jaar geleden verliefd geworden op het fietsen op een racefiets. Toen is ook de liefde voor Bianchi gestart. Verder ben ik werkzaam als accountmanager bij de gemeente Dordrecht en ben ik lid van het Hoeksche Waard Dames Peloton. Ik ben mijn avonturen op de fiets gaan delen op Instagram, Strava en komoot. Natuurlijk niet wetende dat het zou uitgroeien tot wat het nu is.”

Hoe is fietsen je passie geworden?

“15 jaar geleden werd er borstkanker bij mij geconstateerd. De laatste behandeling was de medische overgang van 5 jaar. Mijn oncoloog constateerde in 2010 hierdoor botontkalking. Zijn advies was o.a. buiten sporten, dat werd voor mij fietsen. 4 maanden later ging ik de Mont Ventoux met de fiets beklimmen. De top haalde ik net niet, maar op die dag is mijn liefde voor het fietsen ontstaan. Met mijn gezondheid gaat het goed en mijn passie voor fietsen is inmiddels gegroeid naar meer dan alleen een liefde voor de racefiets. Ik ben ook fan van MTB en sinds vorig jaar ben ik heel enthousiast geworden van het fenomeen ‘de gravelfiets’. De gravelfiets brengt namelijk 2 werelden voor mij bij elkaar. De verharde en onverharde wereld. Allemaal op 1 dag en in 1 rit.  Het is voor mij een relaxtere vorm van fietsen en ontdekken. Dit heeft mij het afgelopen jaar verrast en ben ik heel blij dat ik een gravelfiets heb gekocht.”

Je hebt inmiddels veel volgers op o.a. Instagram, wat zijn de projecten en samenwerkingen waar je nu aan werkt?

“Het is inderdaad leuk om te merken dat de content die ik deel aanslaat bij veel andere fietsers. Dit geeft mij de kans om samen te werken met een aantal mooie partners.

Zo ben ik sinds 1 april 2021 ambassadeur van het fietskleding merk Untld Sportswear. De jaren ervoor mocht ik samenwerken met Parentini NL, ook een mooie partij.

Voor het onderhoud en het shinen van mijn fiets en lichaam werk ik samen met Tunap Sports Benelux.

Verder gebruik ik de ‘Evasion Wheels’ van Wielenstudio en ben ik goed zichtbaar door Magicshine Lightning en draag ik een fietsbril van Evil Eye wear die verzorgd is door Den Daas optiek.

Het is mooi dat ik met mijn passie deze merken kan uitproberen en tonen aan een grote doelgroep.

Wat is je favoriete fietsroute in Nederland?

“Gravelen is iets wat ik sinds vorig jaar aan het ontdekken ben. Het heeft mij op verschillende plaatsen gebracht waar ik normaal minder snel zou komen. De mooiste gravelrit die ik tot nu toe gefietst heb, dat is lastig. Ik denk dat ik dan toch kies voor mijn laatste rit van Venlo naar de Meinweg en weer terug. Dit komt mede door een vriend die ons vol trots deze omgeving toonde die hij als zijn achtertuin beschouwd. Uiteraard met de Bianchi Allroad Impulso.”

En in het buitenland?

“Mont Ventoux staat met stip op één, dit is de berg met het mooiste verhaal en de meest emotionele waarde voor mij, met de Bianchi Sprint natuurlijk! Ook de Dolomieten is een en al genieten van de waanzinnige natuur op de Bianchi Sprint. Favorieten zijn de Sellaronda en de Dolomites Bike Day. In september dit jaar hoop ik de beroemde Vätternrundan aan mijn lijst toe te kunnen voegen.

Ik laat mij graag verrassen en er is nog heel veel moois te ontdekken.”

Waar heb jij je de laatste jaren in ontwikkeld als fietser met betrekking tot techniek?

“Toen ik mijn passie voor fietsen begon te ontdekken was ik alleen van het fietsen en liet ik de techniek vooral aan een ander over. Vooral de laatste jaren ben ik gaan beseffen dat ik meer van mijn fiets moet weten, en zo dus ook de techniek erachter. Ik heb al een paar keer een onderhoud workshop gedaan, zeer interessant! Ondertussen lukt het mij om zelf banden te wisselen, de remblokjes van mijn schijfremmen te vervangen en ander klein onderhoud. Groter onderhoud laat ik natuurlijk maar al te graag door de professional in de tweewielerwinkel uitvoeren.”

Morgen kun je het eerste blogartikel met het thema “De Do’s en Dont’s van het verkoopgesprek” van Boukje lezen, zodat jij nog beter kunt aansluiten op de wensen van jouw klanten.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Scroll naar top