GORINCHEM – Al vele non-food retailers hebben zich ingeschreven voor de eerste webinar van Vélovak, Trendz en InCoDa met inspirator en innovator Harry Bijl van brancheorganisatie INretail. Hij geeft een presentatie over ‘Waardevol blijven in een complexe consumentenreis’. Deze webinar wordt live uitgezonden op maandag 3 mei vanuit Next Level Studio in Evenementenhal Gorinchem. Het is dus ook mogelijk om dan vragen te stellen aan Harry Bijl. Wie deze webinar ook wil volgen, kan zich nu nog aanmelden via deze link.

“De aanmeldingen voor deze eerste webinar vanuit ons cluster Interior & Retail stromen binnen. Dat is fantastisch om te zien en dat geeft ook maar aan dat er vanuit de sector behoefte is om weer even bijgepraat te worden over de laatste trends en ontwikkelingen. Als beursorganisator van drie prachtige beurzen doet het ons goed om te zien dat dit webinar-initiatief wordt omarmd door de non-food retailers”, zegt Mascha de Bruin, Head of Cluster van Interior & Retail bij Easyfairs Nederland.

Het webinar met Harry Bijl is opgesplitst in twee delen: om 10.00 uur toegespitst op Trendz en InCoDa en om 11.00 uur voor de tweewielerbranche van Vélovak. Tijdens deze webinar geeft Bijl vier tips hoe je waardevol kan blijven voor je klanten. “De technologische ontwikkelingen hebben het mogelijk gemaakt dat iedereen ergens producten kan kopen en verkopen. Mensen consumeren bewuster en stellen steeds vaker specifieke eisen aan producten, hoe speel jij hierop in? Bedrijven dienen oplossingen en ervaringen te bieden die de verwachtingen van consumenten overstijgen. Een winkelbeleving die ze niet snel vergeten en waardoor ze ook sneller aan jouw winkel denken. De nieuwe norm is: ‘persoonlijk verrassen in realtime moments en lifetime relaties’”, licht Bijl alvast een klein tipje van de sluier op.

Gebruikerservaring centraal

Bijl: “De succesvolle bedrijven van nu zetten de gebruikerservaring rondom het product centraal. Het dient niet alleen te gaan over de eigenschappen van het product, maar juist wat het doet met hun klant. Zij spelen in op de vraag wat een product functioneel, persoonlijk of sociaal doet met iemand. Het pushen van producten in reclame-uitingen is niet gewenst, het voelt namelijk snel aan als het stalken met een product. Dit resulteert in een negatieve ervaring rondom jouw winkel en mogelijk in een verlies van klanten.”

Sociale verbinding
Bijl: “Om te kunnen verkopen moet je verder gaan dan het onderhouden van een functionele product- en klantrelatie. Als klanten zich over een lange periode verwant, begrepen, welkom en geliefd voelen, dan krijgen bedrijven een voorkeurpositie en ook de gunfactor. Bedrijven die ervaren worden als dé verbindende oplosser en die betekenis geven aan hun bedrijfsvoering zijn onderscheidender, geliefder en kansrijker.”

Complexe consumentenreis
“Als onderneming dien je bezoekers, in hun consumentenreis, te laten ervaren waarin je onderneming waardevol is en wat jou bijzonder maakt in vergelijking met de concurrentie. Dit dient van het begin waarin je het eerste contact met ze maakt via jouw website of advertentie tot aan het einde van de reis zichtbaar te zijn. Als je daarnaast ook op een persoonlijke en duurzame wijze oplossingen aanbiedt zal dit bijdragen aan de hoogst mogelijke klantwaardering. Bezoekers en klanten zullen dan ambassadeurs van jouw zaak worden”, aldus Bijl.

Het webinar is na afloop nog twee weken beschikbaar om terug te kijken voor iedereen die zich registreert. Het is alleen tijdens de sessies van 10.00 en 11.00 uur mogelijk om live vragen over jouw onderneming te stellen aan Harry Bijl. Aanmelden voor deze webinar is mogelijk via de button hieronder.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Scroll naar top