Team Vélovak vroeg merkbouwers van bureau MM Martijn Muller en Martin Klomp, sprekers van het Tweewieler Kennistheater tijdens Vélovak 2021, naar dé marketingtip die zij graag met de tweewielerbranche wilden delen. 
“Het lijkt zo’n eenvoudige zin: ‘oprecht jezelf zijn’. Wanneer het over marketing gaat blijkt keer op keer dat het niet zo eenvoudig is. Hoe vaak is het verschil tussen het geschetste plaatje en de dagelijkse realiteit schrikbarend groot? Terwijl volgens ons daar de kracht moet liggen. Elke dag communiceren wie je écht bent. Zonder trucs.”

Trucs zien we genoeg, elke dag. Van ‘zeer toegankelijke’ bedrijven die telefonisch alleen via een keuzemenu met tien opties zijn te bereiken. Tot de ‘persoonlijke’ dienstverlener waar je elke maand een ander contactpersoon aan de lijn hebt… Is het dan zo moeilijk om ‘oprecht jezelf te zijn’? Wij van MM vinden van niet! Een goede start maken is heel belangrijk. Vervolgens moet je er wel moeite voor blijven doen.
Die goede start begint met een heldere blik op wie je bent. Hoe kijken jouw medewerkers naar je bedrijf en hoe zien je klanten jou? Bij MM hebben we hier het ‘Kracht-Klant-Kans’-model voor opgesteld. Via dit model halen we jouw DNA naar boven en creëren we een communicatiemeetlat, waarlangs je al je uitingen kunt leggen.
Elke dag communiceren wie je écht bent klinkt als een groots project, maar eigenlijk is dit het meest eenvoudige wat je kunt doen!
Ben je nieuwsgierig geworden naar onze aanpak en hoe je dit in de praktijk kunt toepassen? Kom dan zondag 19 september naar onze praktische kennissessie in het Tweewieler Kennistheater. Tijdens deze sessie bespreken we praktijkvoorbeelden en gaan we dieper in op het ‘Kracht-Klant-Kans’-model. Op onze website kun je ook meer informatie over ons bedrijf vinden en een aantal klantcases teruglezen.

Merkbouwer Martijn Muller

Merkbouwer Martin Klomp

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Scroll naar top